Czy rzeczywiście OPAT jest lekiem na całe zło ?
Wiadomo, że dwóch obwodnic nie wybudują. OPAT rozwiazuje problem ruchu na półwysep, owszem, ale samochody jadące "6" do Wejherowa, i dalej, i tak będą przejeżdżały przez Redę. Część pojedzie Gdańską, część zaś (ci z OPAT) włączy się do 6 w rejonie wiaduktu na Wejherowskiej po przejechaniu Ciechocina i tzw Betlejem.
Tak czy siak wszyscy sie spotkają na 6 w Pieleszewie. W Wejherowie juz bedzie "normalnie", czyli koreczek jak sie patrzy.
Trasa leborska rozwiazuje te problemy. Cały ruch tranzytowy ominie Gdynie, Rumie, Redę i Wejherowo.
Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
OPAT - Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej / Via Maris
Myślę, że OPAT to przede wszystkim szansa na dalszy rozwój. Nowa droga to nowe tereny atrakcyjne inwestycyjnie. A poza tym, usprawniłaby przepustowość "6". Zgadzam się, że na ruch tranzytowy wpływ będzie miała przede wszystkim trasa lęborska, ale obawiam się, że ruch sezonowy na Hel będzie sprawiał coraz więcej kłopotów mieszkańcom Rumi i Redy. No i do tego otwarcie Auchana. W lato będą korki na całego i trasa lęborska (jak już powstanie) niewiele zmieni.
Reda ma dobre połaczenia komunikacyjne - gdyby chciał ktoś tu inwestować, dawno zrobiłby to.
Nie sądzę, aby budowa OPAT mogła być czynnikiem decydujacym w rozwoju iwestycji. W jakimś stopniu tak, lecz probem braku inwestycj lezy chyba gdzie indziej.
A są wogóle tereny na iwestycje, bo nie wiem. Jeżeli tak, to gdzie ?
Nie sądzę, aby budowa OPAT mogła być czynnikiem decydujacym w rozwoju iwestycji. W jakimś stopniu tak, lecz probem braku inwestycj lezy chyba gdzie indziej.
A są wogóle tereny na iwestycje, bo nie wiem. Jeżeli tak, to gdzie ?
Oczywiście OPAT nie jest "lekiem na całe zło", ale na pewno ułatwi nam życie. Trasa lęborska powinna przejąć sporą część ruchu tranzytowego, który nam utrudnia życie - drugie ułatwienie życia. Trzecie ułatwienie to połączenie ul. Kosynierów (Rumia) z ul.Obwodową w Redzie. Jak do tego dojdzie czwarte ułatwienie, czyli wyremontowana ulica za torami, to będzie niemal idealny świat, ale....
1- OPAT może zostanie "problemem lokalnym", którego finansowo nie są samorządy lokalne udźwignąć - więc pewnie poczekamy
2- Trasa lęborska pewnie powstanie, bo spore siły tam ruszyły, no i nie powinno być w końcu problemu z wykupem terenów pod budowę, bo pomoże ustawa wywłaszczeniowa, (czyli państwo może zrobić z moją ziemią co chce ), ale i tak trochę poczekamy.
3- Zgodnie z zawartym porozumieniem z naszymi władzami, Auchan musi(!!!) wybudować drogę, ale jak widać na razie próbuje odwlekać nieuchronne, i to w niezbyt ładny sposób. Do tego Auchan miał poczynić jeszcze kilka inwestycji w Redzie, które by nam ułatwiły życie. Ogólnie z tego co wiem, nie jest to prosta sprawa. Póki co roboty stanęły - więc trochę poczekamy.
4- droga Leśna-Cegielniana miała być i miał być tunel w Redzie, ale koszta rosną w takie miliony, że po prostu nie stać samorządów na to. Tylko, że obecnie przejazd kolejowy nie jest już takim problemem jak kiedyś i może warto zrezygnować z przejazdu pod torami, byle popchnąć do przodu budowę tego połączenia - na razie czekamy.
Tak w ogóle więcej niewiadomych jak wiadomych. A nam kierowcom pozostanie na razie stać w korkach. Ogólnie zawiało pesymizmem...
"pesymista mówi: gorzej już być nie może, a optymista: ależ może..."
1- OPAT może zostanie "problemem lokalnym", którego finansowo nie są samorządy lokalne udźwignąć - więc pewnie poczekamy
2- Trasa lęborska pewnie powstanie, bo spore siły tam ruszyły, no i nie powinno być w końcu problemu z wykupem terenów pod budowę, bo pomoże ustawa wywłaszczeniowa, (czyli państwo może zrobić z moją ziemią co chce ), ale i tak trochę poczekamy.
3- Zgodnie z zawartym porozumieniem z naszymi władzami, Auchan musi(!!!) wybudować drogę, ale jak widać na razie próbuje odwlekać nieuchronne, i to w niezbyt ładny sposób. Do tego Auchan miał poczynić jeszcze kilka inwestycji w Redzie, które by nam ułatwiły życie. Ogólnie z tego co wiem, nie jest to prosta sprawa. Póki co roboty stanęły - więc trochę poczekamy.
4- droga Leśna-Cegielniana miała być i miał być tunel w Redzie, ale koszta rosną w takie miliony, że po prostu nie stać samorządów na to. Tylko, że obecnie przejazd kolejowy nie jest już takim problemem jak kiedyś i może warto zrezygnować z przejazdu pod torami, byle popchnąć do przodu budowę tego połączenia - na razie czekamy.
Tak w ogóle więcej niewiadomych jak wiadomych. A nam kierowcom pozostanie na razie stać w korkach. Ogólnie zawiało pesymizmem...
"pesymista mówi: gorzej już być nie może, a optymista: ależ może..."
No właśnie za wiele już nie ma. Czego dowodem jest SEMEKO, które z braku terenów będzie wciskać osiedle nad rzekę. Droga OPAT poprawiłaby dostępność do terenów położonych na wschód od obwodowej (zarówno po wschodniej, jak i zachodniej stronie planowanego OPAT-u, gdzie obecnie mamy same pola uprawne (z wyjątkiem terenów Mościch Błot).STARY1 pisze:A są wogóle tereny na iwestycje, bo nie wiem. Jeżeli tak, to gdzie ?
Stary1 pisze,ze Reda ma dobre polaczenie komunikacyjne.
Toz to nonsens do kwadratu !!!. Chlopie przejedz sie w godzinach szczytu z Gdyni via Reda do Wejherowa. Widac ,ze siedzisz caly czas w domu,albo jezdzisz SKM.
OPAT jest zdecydowanie niezbedny bo niedlugo zakorkujemy sie na amen.
Toz to nonsens do kwadratu !!!. Chlopie przejedz sie w godzinach szczytu z Gdyni via Reda do Wejherowa. Widac ,ze siedzisz caly czas w domu,albo jezdzisz SKM.
OPAT jest zdecydowanie niezbedny bo niedlugo zakorkujemy sie na amen.
Lude, z całej dyskusji o OPAT wyrwałeś jedno moje zdanie z kontekstu wypowiedzi i na tej podstawie próbujesz formułowac swój pogląd.
Mówiąc o tym, że Reda ma dobre połączenia komunikacyjne miałem oczywiście na mysli fakt, że miasto to lezy na skrzyżowaniu ważnych szlaków drogowych i kolejowych.
A to,że krajowa 6 jest zapchana, czy w sezonie droga na Puck, lub w szczycie SKM, to wszyscy wiemy
Mówiąc o tym, że Reda ma dobre połączenia komunikacyjne miałem oczywiście na mysli fakt, że miasto to lezy na skrzyżowaniu ważnych szlaków drogowych i kolejowych.
A to,że krajowa 6 jest zapchana, czy w sezonie droga na Puck, lub w szczycie SKM, to wszyscy wiemy
Ciekawe co z tego wyniknie. Tak czy inaczej chęci są dobre.
http://www.wejherowo.naszemiasto.pl/wyd ... 92157.html
http://www.wejherowo.naszemiasto.pl/wyd ... 92157.html
Oczywiście nie października, ale listopada.Gajos pisze:Kwestia OPAT ma być poruszona na spotkaniu z Burmistrzem w Gimnazjum nr 1 w czwartek 29 października. Tak podaje redzki informator.
Spotkanie zapowiada się bardzo poważnie. Będzie tam poruszanych kilka ważnych problemów dla Redy, miejmy nadzieję, że z pozytywnym skutkiem.
Do skrzynek pocztowych były roznoszone ulotki z informacją o tym spotkaniu. Nie chciało mi się przepisywać, dlatego zeskanowałem i umieściłem w Galerii.
Ja niestety nie mogę iść, ale mam nadzieję, że ktoś z forumowiczów zda relację.
Na ulotce jest też apel do mieszkańców Redy o wypełnienie ankiety, jednak na podanej stronie jej nie znalazłem (ale może nieuważnie szukałem).
-
- Site Admin
- Rejestracja: 17 lat temu
POLSKA Dziennik Bałtycki pisze:150 tys. zł na Obwodnicę Północną
150 tysięcy złotych w ciągu dwóch lat da pucki powiatowy samorząd na budowę Obwodnicy Północnej Aglomaracji Trójmiejskiej. Pieniądze te mają pokryć część kosztów sporządzenia dokumentacji dla tej drogi. Będzie to dokładnie 3 procent potrzebnej sumy.
(...)
- Bardzo dobrze, że jest taka wola tamtejszego samorządu. My także mamy zamiar zarezerwować swoje 7 procent na wkład w wykonanie dokumentacji - mówi Ryszard Grychtoł, wiceburmistrz Rumi do spraw inwestycji. - To nie jest tak, że skoro ministerstwo teraz wykreśliło naszą drogę z planu to my robimy składkę, a to co się uda zebrać wyrzucimy w błoto. Przecież te pieniądze zostaną faktycznie wydane tylko wtedy, gdy dokumentacja będzie potrzebna. A cały czas mamy nadzieję, że będzie. W rządzie jest nowy minister i może on uzna Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej jednak nie jest problemem jedynie regionalnym.
Póki co za taki mimo wszystko uznaje go przynajmniej część puckich kierowców.
(...)
Agata Grzegorczyk, Joanna Kielas - POLSKA Dziennik Bałtycki