Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
OPAT - Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej / Via Maris
Owszem, na dobre nastawienie do problemu chyba możemy liczyć. Tyle że to nie załatwi podstawowego problemu - braku pieniędzy. OPAT kosztuje koszmarnie duże pieniądze. Szacunki z 2006 roku mówią o prawie 1 mld zł! A ile wynosiłby ten koszt teraz? Koszt Obwodnicy Południowej Gdańska kiedyś szacowano na ponad 500 mln, teraz mówi się o 750-900 mln. Nie chcę siać defetyzmu, ale naprawdę większy priorytet będą miały takie inwestycje jak np. modernizacja drogi Słowackiego w Gdańsku czy dofinansowanie Trasy Sucharskiego. EURO 2012 to duża szansa dla Gdańska i regionu, ale nie dla powstania OPAT.
Ciekawe czy gdzieś na końcu wspomnianej listy zmieściła się OPAT.
http://www.wejherowo.naszemiasto.pl/wyd ... 00348.html
http://www.wejherowo.naszemiasto.pl/wyd ... 00348.html
-
- Nowy/a na forum
1 postów
- Rejestracja: 16 lat temu
Witam!
Osobiście nie wierzę ze w najbliższym czasie powstanie ta obwodnica . Zbliża sie Euro 2012 i środki przeznaczane będą na inne inwestycje bezpośrednio związane z mistrzostwami (drogi-przez naszą obwodnicę niewielu ( w porównaniu z reszta kraju) kierowców by podróżowało, stadiony, rozbudowa lotnisk- np. Gdańsk, itd.). Wiec na tą inwestycję jeszcze poczekamy .
P.S jestem tu nowy więc korzystając z mojego pierwszego postu pozdrawiam całe forum :compress:
Osobiście nie wierzę ze w najbliższym czasie powstanie ta obwodnica . Zbliża sie Euro 2012 i środki przeznaczane będą na inne inwestycje bezpośrednio związane z mistrzostwami (drogi-przez naszą obwodnicę niewielu ( w porównaniu z reszta kraju) kierowców by podróżowało, stadiony, rozbudowa lotnisk- np. Gdańsk, itd.). Wiec na tą inwestycję jeszcze poczekamy .
P.S jestem tu nowy więc korzystając z mojego pierwszego postu pozdrawiam całe forum :compress:
Kto jeszcze wierzy w OPAT? Chyba tylko władze Rumii i Redy, bo wszyscy naokoło dawno już o tym zapomnieli.
Gdańsk i Gdynia mają inne zmartwienia.
http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/811609.html
Tymczasem GDDKiA wolno, ale konsekwentnie planuje Trasę Kaszubską. Szczerze mówiąc trzymam za to kciuki, bo OPAT przed 2018 rokiem to mżonka.
http://www.wejherowo.naszemiasto.pl/wyd ... 11500.html
Gdańsk i Gdynia mają inne zmartwienia.
http://gdansk.naszemiasto.pl/wydarzenia/811609.html
Tymczasem GDDKiA wolno, ale konsekwentnie planuje Trasę Kaszubską. Szczerze mówiąc trzymam za to kciuki, bo OPAT przed 2018 rokiem to mżonka.
http://www.wejherowo.naszemiasto.pl/wyd ... 11500.html
A oto najnowsze wieści z Warszawy:
Czas chyba odpuścić sobie OPAT i wzmóc starania na rzecz drogi Cegielniana-Leśna, bo jak tak dalej pójdzie to i ona przepadnie.Minister zmienił zdanie co do "małej obwodnicy"
Obwodnica północna aglomeracji trójmiejskiej, która ma odciążyć krajową szóstkę, ma tylko znaczenie lokalne i to lokalne samorządy powinny ją sfinansować - takie jest najnowsze stanowisko Ministerstwa Infrastruktury w sprawie budowy tej ważnej dla naszego regionu drogi.
Przypomnijmy, że w poprzedniej kadencji rząd wykreślił OPAT z inwestycji centralnych. Po wyborach pomorscy posłowie interweniowali w tej sprawie u nowego ministra infrastruktury, Cezarego Grabarczyka. Teraz z Warszawy nadeszła do posłów i samorządowców odpowiedź.
- Obwodnica północna nie może być zakwalifikowana do kategorii dróg krajowych, bo nie spełnia żadnych kryteriów dla takiej trasy - pisze w niej minister Grabarczyk.
- Taka odpowiedź jest niezadowalająca, dlatego poprosiłem pana ministra o dodatkowe wyjaśnienia - mówi poseł Jerzy Budnik. - 13 lokalnych samorządów, które w maju ubiegłego roku zawarły porozumienie na rzecz przygotowania do realizacji budowy obwodnicy, odbiera odpowiedź ministra jako niedopuszczalne, jednostronne wycofanie się z wcześniej przyjętych przez resort deklaracji.
Cezary Grabarczyk uważa, że ani minister transportu, ani Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie są stroną tego porozumienia.
- Czy fakt, że porozumienie było podpisane w obecności ówczesnego ministra, Jerzego Polaczka, nic nie znaczy? - pyta Budnik. - Podczas marcowego spotkania w wejherowskim starostwie dyrektor GDDKiA, Zbigniew Kotlarek, zaakceptował realizację inwestycji. Mam więc nadzieję, że pan minister zrewiduje swoje stanowisko.
Joanna Kielas - POLSKA Dziennik Bałtycki
Ostatnio zmieniony |1 Lut 2008|, o 09:19 przez darus, łącznie zmieniany 1 raz.
Komentarze do artykułu... Trudno się z nimi nie zgodzić.autor: kaszub (gość)
data: 2008-01-31 22:14
Ja to bym zablokowal 6 w Redzie i w strone Helu to BOR nie bedzie miala dojscia na Hel.To moze wtedy cos S....Y zrobia i pieniadze sie znajda i napewno szybko zaczna budowe
----------------------------------------------------------------
PO....
autor: mm (gość)
data: 2008-01-31 10:28
no i mamy rządy PO, że nawet na małą obwodnicę nie mamy co liczyć... z deszczu pod rynnę ta zmiana rządzących....
--------------------------------------------------------------
A może jakiś proteścik?
autor: z redy (gość)
data: 2008-01-31 20:52
Może by tak zablokować krajową szóstkę gdzieś w Redzie?