Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
OPAT - Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej / Via Maris
zastanawiam się czy ktokolwiek myślący w Gdyni będzie chciał puscić cały wakacyjny ruch przez swoje dzielnice:) Mam nadzieję, że w końcu ktoś decyzyjny obudzi się i dostrzeze nasz problem lokalny - CAŁOROCZNY a nie tylko wakacyjny. Droga do Pucka by pomogła, ale w momencie kolizji między Cisową i Redą - leżymy i kwiczymy w dalszym ciągu, bo jedna droga o charakterze ciągłym i to w zasadzie bez możlwiości przemieszania z innymi lokalnymi to trochę za mało jak na zdaje się najbardziej dynamicznie większającą się liczbę mieszkańców w Polsce...
Wystarczy zmodernizować kawałek przez łąki koło starego pasa startowego do Połchowa i wpadasz na Pucką koło Sławutówka - albo lecisz przez Żelistrzewo do Pucka.Zigi pisze: Do Pucka? Toż to jakieś 30km drogi, którą trzeba wybudować lub dostosować.
To chyba jest jakaś alternatywa?
Nawet jakby to wpadało w Pucką tak jak OPAT, to i tak uciekasz od olbrzymich kosztów budowy estakady obok estakady.Zigi pisze: - na jakiej podstawie twierdzisz, że to byłoby tańsze?
Powiat Puck, men. I powiat Gdynia. I jeszcze pewnie jakieś dofinansowanie i budżetowe i unijne by się na to dostało - na odcinek port/lotnisko pewnie z INTERREGów jako rozwój transportu około Bałtyckiego była by szansa.Zigi pisze:I domyślam się, że miałaby za to płacić Gdynia wraz z gminą Puck
A za OPAT zapłaci Święty Mikołaj i wróżka Zębuszka.
Co do koncepcji z lat 60tych to znam ją jedynie z opowieści. Ale co do finansowania - dopóki jest iluzja, że ktoś nam fundnie OPAT, to po co rozważać alternatywę? Tak działa finansowanie z funduszy unijnych - rozbudować serwer za 3k nie da rady, kupić nowy za 20k - nie ma problemu.Zigi pisze:Wydaje mi się, że gdyby byli chętni na finansowanie tego wariantu, to taka koncepcja by powstała. A nie powstała. No chyba, że w latach 60-tych
Tu pełna zgoda - ale wygodniej jest mieć drugi ciąg lokalny niż drogę szybkiego ruchu na którą wjedziesz tylko z węzła przy obwodnicy. Hutnicza to jest naprawdę kawał ulicy, i styknie lekko ją poszerzyć i jest dwupasmowa. Do tego tunel/estakada przez tory na Chylonii/Cisowej i masz drugi ciąg do Rumii. Łączysz Kosynierów z Obwodową i masz drugi ciąg aż do Redy.Marcin pisze:w momencie kolizji między Cisową i Redą - leżymy i kwiczymy w dalszym ciągu, bo jedna droga o charakterze ciągłym i to w zasadzie bez możlwiości przemieszania z innymi lokalnymi to trochę za mało
Ja nie stoję na stanowisku, że OPAT jest niepotrzebny - tylko że jest nierealny. I szukam innych rozwiązań.
a słyszał ktoś o "drodze czerwonej", której częścią jest droga różowa w gdyni. i z tego co słyszałem to nie jest OPAT więc może ta droga jest tańsza i lepsza. na stronie um znalazłem tylko tyle w punkcie 6.
http://www.reda.pl/miasto/index.php?opt ... mitstart=2
http://www.reda.pl/miasto/index.php?opt ... mitstart=2
Problem w tym, że jak się cofniemy do etapu rozważania wariantów, to żadna droga prędko nie powstanie. A mówienie, że OPAT jest nierealny wcale nie przyspieszy realizacji tego projektu - ani żadnego innego.
Zakładam, że autorzy tej koncepcji wybrali taki, a nie inny wariant z określonego powodu - czy to możliwości finansowania, czy też wpływu na przyszły układ miejski. Zapewne nie jest to najtańsza opcja - pytanie tylko, czy to wada.
Być może dzisiaj inny wariant byłby możliwy lub nawet wskazany. Mówimy jednak o rozpoczęciu całej procedury od początku. A szanse, że Reda na tym zyska są iluzoryczne, bo przy okazji może powstać zupełnie inna koncepcja, której obecnie nie jesteśmy w stanie przewidzieć, w której Reda ani nie będzie uczestniczyć, ani nie będzie czerpać z niej korzyści.
Zakładam, że autorzy tej koncepcji wybrali taki, a nie inny wariant z określonego powodu - czy to możliwości finansowania, czy też wpływu na przyszły układ miejski. Zapewne nie jest to najtańsza opcja - pytanie tylko, czy to wada.
Być może dzisiaj inny wariant byłby możliwy lub nawet wskazany. Mówimy jednak o rozpoczęciu całej procedury od początku. A szanse, że Reda na tym zyska są iluzoryczne, bo przy okazji może powstać zupełnie inna koncepcja, której obecnie nie jesteśmy w stanie przewidzieć, w której Reda ani nie będzie uczestniczyć, ani nie będzie czerpać z niej korzyści.
Dzisiaj pojawiła się informacja, że "do Ministerstwa Infrastruktury wspólnie wystąpiły samorządy Gdyni, Rumi, Redy i Wejherowa oraz gminy Kosakowo, które nalegają na wpisanie do rządowego programu Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT), budowy drogi będącej przedłużeniem ul. Janka Wiśniewskiego od Trasy Kwiatkowskiego w Gdyni do OPAT"
link do trojmiasto.pl
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Pom ... 44390.html
link do trojmiasto.pl
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Pom ... 44390.html
Projekt konsultowanego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015 dostępny jest tutaj:
http://www.mi.gov.pl/2-48203f1e24e2f-1793483-p_1.htm
Najważniejszy jest załącznik nr 1. Z woj. pomorskiego do planu rezerwowego wypadły odcinki dróg: S-7 Elbląg-Koszwały, S-6 Słupsk-Lębork oraz S-6 Trasa Kaszubska. Zrozumiałe jest, że o te projekty będzie toczyć się bitwa. W sprawie OPAT pisać można, a nawet trzeba, ale ....
http://www.mi.gov.pl/2-48203f1e24e2f-1793483-p_1.htm
Najważniejszy jest załącznik nr 1. Z woj. pomorskiego do planu rezerwowego wypadły odcinki dróg: S-7 Elbląg-Koszwały, S-6 Słupsk-Lębork oraz S-6 Trasa Kaszubska. Zrozumiałe jest, że o te projekty będzie toczyć się bitwa. W sprawie OPAT pisać można, a nawet trzeba, ale ....
Ciąg dalszy informacji o walce Samorządowców z Gdyni, Redy, Rumi, Wejherowa i Kosakowa o OPAT
Przy okazji można wyczytać, że OPAT ma kosztować ponad miliard złotych i mieć według projektu ponad 14 km długości.
Jak widać w ankiecie zamieszczonej na stronie... naród nie wierzy w realizacje tej inwestycji
Link do pełnego artykułu
http://reda.naszemiasto.pl/artykul/7223 ... ,id,t.html
Przy okazji można wyczytać, że OPAT ma kosztować ponad miliard złotych i mieć według projektu ponad 14 km długości.
Jak widać w ankiecie zamieszczonej na stronie... naród nie wierzy w realizacje tej inwestycji
Link do pełnego artykułu
http://reda.naszemiasto.pl/artykul/7223 ... ,id,t.html
-
- Nowy/a na forum
1 postów
- Rejestracja: 13 lat temu
Coś w temacie
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/S7- ... 44587.html
http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/S7- ... 44587.html