Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/

Połączenie drogowe Leśna-Cegielniana

Planowane, realizowane i zrealizowane inwestycje w Redzie
Awatar użytkownika
darus
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

Naprawdę? A ja zrozumiałem co innego. Gdyby to była droga gminna, to nigdy nie dostałaby dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego. Poza tym jest to wspólny projekt Rumi, Redy i Starostwa. Reda nawet nie jest tu samorządem wiodącym.
Natomiast każda z kategorii dróg publicznych winna spełniać warunki formalne i prawne oraz określone parametry techniczne i użytkowe.
Duże znaczenie ma to, jaki podmiot jest właścicielem gruntów pod drogą.
Ale może czegoś nie dosłyszałem, szczególnie jeśli chodzi o parametry drogi. Słyszałem, że PKP musiała wyrazić zgodę na wykonanie tej drogi tak blisko torów, ale jaka będzie jej szerokość, to nie wiem.

P.S. Sprawdziłem uchwałę RM w sprawie mpzp dla tej drogi. Niestety brakuje załącznika graficznego, ale w uchwale jasno jest zapisane, że będzie to droga powiatowa, szerokość - dwa pasy po 3 metry, szerokość linii regulacyjnych - od 12 do 20m.
link
Ostatnio zmieniony |27 Kwi 2008|, o 17:35 przez darus, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Huherko
Lider Forumowicz
1800 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

16 lat temu

adam pisze:...a ciekawe którędy ciężarówki z Prefabetu będą później jeździć w stronę Trójmiasta jak nie tamtędy? I w razie korków na głównej pewnie i ograniczenie tonażu niewiele pomoże.
Ciężarówki będą wyjeżdżać z Prefabetu brama przy dworcu (bo tam budują nowe hale Prefabetu) i dalej jechać w strone Wejherowa ulicą Leśną.

A co do ograniczenia - pomoże, jeśli raz na jakiś czas przyjedzie tam policja i zrobi kontrole kto tam jeździ, bo po tym co zobaczyłem wczoraj, to zwątpiłem, że ta policja wogóle się interesuje tym co w Redzie się dzieje...
Jam jest Huher - pierwsza maruda redzka ...
Awatar użytkownika
darus
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

Jak ominąć korki?

Rumia, Reda i Wejherowo planują nową drogę, która odciąży zakorkowaną "szóstkę" zwłaszcza na odcinku Rumia-Reda i przy zjeździe na Półwysep Helski. Ale jeśli alternatywna trasa powstanie, budowa oczekiwanej obwodnicy północnej stanie się dużo mniej realna

Mieszkańcy Rumi, Redy i Wejherowa nie chcą już korkówKorki w Rumi i Redzie to codzienność. Popołudniami nie da się w przyzwoitym tempie przejechać przez te, wciąż rozbudowujące się miasta, a latem jest to niemal niemożliwe, bo rzesze letników jadące na Półwysep Helski korkują drogi całkowicie. Dlatego Rumia, Reda i Wejherowo od lat walczą o budowę Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Na razie projekt nie wyszedł jednak poza sferę wstępnych planów. Cały czas nie udało się przekonać urzędników Ministerstwa Infrastruktury i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, że droga nie będzie jedynie lokalna. Szans na jej finansowanie z budżetu centralnego na razie nie ma, a bez środków z zewnątrz nie da się jej wybudować.

W związku z tym Starostwo Powiatowe w Wejherowie oraz radni Rumi i Redy postanowili zadbać o inne, alternatywne połączenie pomiędzy Wejherowem a Rumią. Ma nim być całkowicie przebudowany ciąg ulic Cegielnianej w Rumi i Leśnej w Redzie. Droga już istnieje, ale nawet podczas dużych korków na głównej trasie korzystają z niej jedynie desperaci lub jeżdżący samochodami służbowymi. Droga jest wąska, nawierzchnia dziurawa, a na sporej części żużlowa. Dziś można dostać się na nią, pokonując przejazd przez tory przy ul. Gniewkowskiej w Redzie. W przyszłości mają być dwa tunele: jeden przy skrzyżowaniu na Hel, drugi już na wylotowej trasie w Wejherowie. Z drugiej strony wyjazd będzie 200-300 m za Castoramą w Rumi. Wymieniona ma być też cała nawierzchnia.

- Całość ma kosztować 72 mln zł, dlatego podzieliliśmy inwestycję na dwa etapy. W ostatniej kolejności powstanie tunel przy trasie na Hel i zostaną przełożone tory - mówi Marek Panek ze Starostwa Powiatowego w Wejherowie. Połowę środków ma dać Unia Europejska, resztę dołoży starostwo, Reda i Rumia. Tym planom dziwi się wysoko postawiony urzędnik w Gdyni, który woli pozostać anonimowy.

- Plany stworzenia takiej trasy to dla nas duży problem, bo wtedy Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej na pewno nie powstanie. Przecież nikt nie da nam pieniędzy na drugą drogę alternatywną. Dziwię się, że nasi partnerzy tego nie rozumieją - denerwuje się nasz informator. - A druga sprawa to dotacja Unii Europejskiej. Z całym szacunkiem, ale na taką inwestycję nie sposób pozyskać tak wielkich pieniędzy - dodaje.

Nie zgadza się z nim zastępca burmistrza Redy Janusz Molak: Alternatywa dla krajowej drogi nr 6 musi powstać. Poza tym od wielu lat walczymy o możliwość wybudowania tuneli pod torami, które połączyłyby odseparowane od siebie części Redy. Dlatego jesteśmy tak zdesperowani i będziemy walczyć o wybudowanie porządnego połączenia drogowego Leśna-Cegielniana. To nie ma nic wspólnego z budową obwodnicy czy Trasy Kaszubskiej - przekonuje Molak.


Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto
HAns
Znam to forum
117 postów
Znam to forum
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

zabrali by sie lepiej za kosynierow , moglo by wyjsc taniej
Artur
Lider Forumowicz
1508 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

HAns ma racje, byłem dzisiaj w okolicach urwanej Kosynierów i droga super od strony Rumi... Szkoda, że my mamy problem żeby się zorganizować.
Awatar użytkownika
darus
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

Przedłużenie ul. Kosynierów to całkowicie inna bajka, więc nie mieszałbym tematów. A gdybym miał sobie pogdybać, to wolałbym na przykład połączenie Obwodowej z Pucką.

W zacytowanym artykule zastanawia mnie ten "zdenerwowany informator", który jest tak zdenerwowany, że boi się podać swego nazwiska. Temu komuś strasznie przeszkadza projekt MTK w sprawie połączenia Leśna - Cegielniana. Pamiętajmy, że projekty z całego województwa stają do konkursu o środki unijne, a pula pieniędzy nie jest za duża. Mogę zrozumieć, że konkurencja wyzwala czasem "złe" emocje, ale żeby lecieć z "jęzorem" do gazety i nawet się nie ujawnić. :evil:
Awatar użytkownika
Gajos
Wygadany Lider
2029 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

Każde połączenie, które usprawni ruch będzie dobre.
Awatar użytkownika
Dorma
Wygadany Lider
3166 postów
Wygadany Lider
Rejestracja: 16 lat temu

16 lat temu

A ja bym chciała połączenie ul.Wojciecha z ul. Brzechwy ( przy boisku). Choć jak będą robić to boisko to może coś wymyslą.
Awatar użytkownika
darus
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 17 lat temu

16 lat temu

Nowe połączenie drogowe Redy z Rumią - "Leśna-Cegielniana" przeszła pierwszy sprawdzian
dziś

Budowa alternatywnego połączenia drogowego dla drogi krajowej nr 6 między Redą, a Rumią jest coraz bardziej realna. Wniosek o dofinansowanie tej wielkiej inwestycji przeszedł już ocenę formalną w Urzędzie Marszałkowskim. Zatem unijne pieniądze na budowę drogi są coraz bliżej.

- Weryfikacja pod względem formalnym to bardzo trudny etap, każdy dokument analizowany jest pod wszystkimi względami, nie może brakować żadnego podpisu, kropki itp. - tłumaczy Marek Panek, sekretarz powiatu. - Teraz czekamy na ocenę wykonalności naszego projektu. Eksperci mają wypowiedzieć się na temat jego przydatność dla odciążenia całego układu drogowego. Obecnie nikt nie odpowie na pytanie, kiedy to nastąpi. Pozostaje cierpliwie czekać.

Projekt połączenia ul. Leśnej w Redzie z ul. Cegielnianą w Rumi to próba rozwiązania problemu częstych korków na drodze krajowej nr 6 na odcinku z Redy do Rumi. Włodarze Redy, Rumi i powiatu wejherowskiego postanowili szukać innego połączenia drogowego, którym jadąc można by ominąć zatłoczoną drogę krajową.

- Szybko wzrastający ruch samochodowy na drodze krajowej nr 6, w szczególności na obszarze Redy i Rumi i tworzenie się korków wymusza poszukiwanie nowych rozwiązań komunikacyjnych - twierdzą samorządowcy. - Problemy na krajowej szóstce odczuwamy szczególnie teraz, latem, kiedy setki turystów w Redzie skręcają na drogę nr 216 w kierunku Półwyspu Helskiego. W miniony piątek korek ciągnął się przez całą Rumię i Redę, aż do newralgicznego skrzyżowania. Dlatego proponujemy budowę układu drogowego, którego zadaniem będzie przejęcie znacznej części ruchu samochodowego odbywającego się obecnie po krajowej szóstce.

Nowy układ drogowy ma mieć początek na ul. Wejherowskiej w Redzie, dalej poprzez ul. Drogowców, tunelem pod torami w okolicach ul. Gniewowskiej, ul. Leśną kierowcy dojadą do Rumi, a tam ul. Cegielnianą i Towarową do drogi krajowej nr 6. Jest to odcinek długości 5,7 km. Wstępnie inwestycja miała kosztować 74 milionów złotych, ale pozyskanie takich środków z unijnych funduszy nie było realne. Projekt więc "odchudzono" go do 56 mln zł.

- Te 56 mln złotych to wersja "oszczędniejsza" zadania - tłumaczy Marek Panek, sekretarz powiatu. - Wstępnie bowiem inwestycja miała kosztować 74 mln zł, ale pozyskanie takich środków z unijnych funduszy nie było realne. Projekt więc "odchudziliśmy" do 56 mln zł, rezygnując z budowy tunelu pod torami w Redzie, biegnącymi w kierunku Pucka. Być może ten tunel uda się zrealizować w kolejnych etapach tej inwestycji, w następnych latach. W projekcie pozostaje cały czas inny tunel w Redzie, w okolicach ul. Gniewowskiej, też pod torami.

Joanna Kielas - POLSKA Dziennik Bałtycki
Przegląd Mediów
Site Admin
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

Alternatywa dla "szóstki" między Rumią a Redą pod znakiem zapytania

Budowa alternatywnego połączenia drogowego dla drogi krajowej nr 6 między Rumią a Redą stanęła pod znakiem zapytania. Wniosek o dofinansowanie tej wielkiej inwestycji wprawdzie pozytywnie przeszedł dwa pierwsze szczeble oceny, w tym formalną w Urzędzie Marszałkowskim, ale już strategiczne znaczenie tej drogi dla regionu zostało ocenione bardzo nisko.

- Niestety, ocena jest taka, a nie inna. To sprawia, że pozyskanie środków zewnętrznych na realizację tego projektu stanęło pod znakiem zapytania. Wciąż jednak jesteśmy dobrej myśli - twierdzi Ryszard Grychtoł, wiceburmistrz Rumi. - Decyzja o tym, czy środki zostaną nam przyznane, powinna zapaść jeszcze w tym roku. Gdyby, odpukać, decyzja była negatywna, to myślę, że postaramy się znaleźć inne rozwiązanie.(...)

Marcin Lange - POLSKA Dziennik Bałtycki
Awatar użytkownika
darus
Bywalec
238 postów
Bywalec
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

Przegląd Mediów pisze:
Alternatywa dla "szóstki" między Rumią a Redą pod znakiem zapytania
(...)
-Decyzja o tym, czy środki zostaną nam przyznane, powinna zapaść jeszcze w tym roku. Gdyby, odpukać, decyzja była negatywna, to myślę, że postaramy się znaleźć inne rozwiązanie.(...)

Marcin Lange - POLSKA Dziennik Bałtycki
Podawanie "innych rozwiązań" jest może przedwczesne, ale aż trudno się powstrzymać. :)
Alternatywnym połączeniem wydaje się wybudowanie połączenia Kosynierów-Obwodowa bez oglądania się na Auchan (i tak nic z tego nie będzie) oraz wykonanie dwujezdniowego połączenia Obwodowa-Pucka. Ten układ drogowy jest zapisany w Strategii Rozwoju Miasta Redy do 2015, ale nie został wpisany do planów inwestycyjnych ze względu na OPAT. OPAT wydaje się mżonką, a korki są rzeczywistością, dlatego uważam, że nie ma na co czekać. Poza tym takie rozwiązanie jest dużo tańsze. Połączenie Leśna-Cegielniana mocno wydrenowałoby budżety miast ze względu na 50 procentowy wkład własny. Szacunkowy koszt połączenia Obwodowa-Pucka o długości 3,6 km określano na 1,5 mln (tak napisano w Strategii), nawet gdyby ta suma miała się teraz potroić ze względu na wzrost cen i nowe założenia, to i tak niewiele w porównaniu z tamtą drogą.
Poza tym Leśna-Cegielniana biegłaby głównie pod lasem przez słabo zabudowane tereny. Natomiast rozwój budownictwa mieszkaniowego w okolicy ul. Obwodowej wcześniej czy później wymusi stworzenie systemu komunikacyjnego adekwatnego do natężenia ruchu pojazdów.
Awatar użytkownika
Alfista
Lider Forumowicz
1204 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

15 lat temu

Rozwój w rejonie Cegielniana-Leśna to nieporozumienie. Należałoby szukać rozwiązań po stronie Obwodowej.
Darus ma całkowitą rację w stwierdzeniu żeby nie oglądać się na Auchan.
narek
Prawie Lider
574 postów
Prawie Lider
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

Macie rację, najważniejsze dla Redy i również Rumii jest zakończenie budowy połączenia ul. Obwodowej w Redzie i Ul. Kosynierów w Rumii. Przy rozsądnie prowadzonych rozmowach z Auchan (finanse) i wzięciu na sebie (miasto Reda) odpowiedzialności za zakończenie inwestycji byłaby duża szansa na szybki i niedrogi finał. Szkoda tylko ostatniego roku ... Kolejnym punktem powinno być przedłużenie ul. Obwodowej do ul. Puckiej. Takie inwestycje zapewnią Redzie ale i Rumii spokój na kilka najbliższych lat. A docelowo problemy może rozwiązać tylko OPAT, reszta do półśrodki.
Przegląd Mediów
Site Admin
Rejestracja: 17 lat temu

15 lat temu

Nie ma unijnej kasy na drogę - szumnie przedstawiany projekt połączenia drogowego Reda - Rumia nie uzyskał pieniędzy

Szanse na budowę alternatywnego połączenia drogowego dla zakorkowanej krajowej szóstki na odcinku Reda - Rumia stają się coraz mniejsze. Projekt budowy takiego właśnie połączenia, poprzez ulicę Leśną w Redzie i ul. Cegielnianą w Rumi niestety nie uzyskał unijnego dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego. Decyzję podjął zarząd województwa pomorskiego, ale działacze powiatu, Redy i Rumi, którzy o pieniądze na Leśną-Cegielnianą walczyli, jeszcze nie poddają się.

- Na razie piszemy odwołanie od takiego rozstrzygnięcia, nie zgadzamy się z nim, uważamy, że droga ma istotne znaczenie dla ruchu regionalnego i po prostu musi powstać - mówi Marek Panek, sekretarz powiatu. - W tym tygodniu jeszcze spotykamy się w tej sprawie z wszystkimi zainteresowanymi samorządami. Będziemy radzili, co dalej.
(...)
Joanna Kielas - POLSKA Dziennik Bałtycki
Awatar użytkownika
Alfista
Lider Forumowicz
1204 postów
Lider Forumowicz
Rejestracja: 16 lat temu

15 lat temu

No i dobrze, dobudówka do Obwodowej będzie tańsza. :wink:
ODPOWIEDZ