Widzisz tak się składa, że jestem kierowcą autobusu miejskiego i kierowcy czekają, aż wypuszczę pasażerów i nikt mnie nie wyprzedza. Według badań przeprowadzonych w Polsce, a nie w Szwecji średni czas wymiany pasażerów gdy nie ma zatoczki to 30 sekund więc Twoje blokowanie ruchu to wyimaginowany problem.mieszkaniecReda pisze: ↑4 lat temuZapewne z chęcią przytoczysz mi odpowiednie przepisy.
Jak autobus zatrzyma sie na drodze to jest blokowanie ruchu, jest to chyba oczywiste. Już widzę tych kierowców co czekają aż autobus wypuści/wpuści pasażerów, sprzeda bilety i swoim tempem odjedze. Nie trzeba zbyt dużej wyobraźni aby wiedzieć, że to rozwiązanie jest bardziej niebezpieczne. I nie zakładaj, że żyjemy w idealnym świecie bo żyjemy w kraju gdzie praktycznie każdy kierowca łamie przepisy, np prędkości. I to nie z powodu zagapienia ale z powodu bezkarności. Na ul. 12 Marca zostałem wielokrotnie wyprzedzony mimo iż jechałem z max dopuszczalną prędkością, zostałem wyprzedzany też na skrzyżowaniach i to nawet tam gdzie stoją wysepki, zderzyłem się z samochodem jadąc na rowerze gdy jakiś kierowca miał za nic znaki o przejazdach rowerowych. W Skandynawi podejdziesz do przejścia dla pieszych to samochody się zatrzymują , u nas przyśpieszają, tam autobus wyjeżdżający z zatoczki (o dziwo wiele ich tam widziałem) jest natychmiast wpuszczany a u nas kierowcy przyśpieszają. Więc wpierw wyedukuj kierowców a potem zachwalaj nie do końca sprawdzone pomysły. I jeszcze jedno. Brak zatoczek lub zwężenie ulic ma teoretycznie służyć bezpieczeństwu a służy oszczędnościom.
Warsztat samochodowy Reda zaprasza
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Tanie i solidne stoły rozkładane i krzesła w w PomorskieMeble.pl
/informacja w sprawie ogłoszeń drobnych: admin@e-reda.pl/
Inwestycje w Redzie - dyskusja ogólna
Zależy jaki wypadek. Z pojazdem jadącym z naprzeciwka - oczywiście moja wina. Z pieszym wybiegającym zza autobusu przy mojej prędkości dostosowanej do sytuacji - wina pieszego. Wiec proszę nie pisać pewników , bo wszystko zależy od danej sytuacji.herring pisze: ↑4 lat temuUwierz mi, że w razie wypadku w takiej sytuacji Twoja wina byłaby oczywista i chociażby z art 18 kodeksu by Cię pociągnęli. Tak wiem, jak dokładnie brzmi, ale bez problemu można tu zastosować wykładnie rozszerzającąbrokmis pisze: ↑4 lat temuProszę pokazać mi przepis który tego zabrania. Jeżeli na drodze nie ma podwójnej ciągłej i autobus nie jest autobusem szkolnym to taki autobus można ominąćherring pisze: ↑4 lat temuA kodeks ruchu drogowego to kolega zna? Wiemy jakie są mandaty za wyprzedzanie autobusu? I że w każdym autobusie jest monitoring na podstawie którego policja może wystawić mandat? Wysadzanie pasażerów to nie jest blokowanie ruchu. Z własnego doświadczenia wiem, że sytuacja którą zakładasz z wyprzedzaniem praktycznie nie występuje. A za likwidowanie zatoczek zabierają się nie tylko w spokojnej Szwecji, ale również w Londynie który ma zupełnie inną kulturę jazdy.
Odniosłem się głównie do tamtej wypowiedzi bo zastosowany został przepis, którego nie ma i który co tym bardziej przeraża zastosowany został przez zawodowego kierowcę.
Zapewniam ze gdyby kierowca autobusu ruszający z przystanku bez zatoczki uderzył w tył lub bok pojazdu go omijającego (oczywiście w sytuacji podanej w pierwszym moim poście) zostałby ukarany mandatem gdyż przy włączaniu do ruchu nie zastosował ostrożności.
-
- Forumowicz
70 postów
- Rejestracja: 6 lat temu
Dla ciebie 30s to nic bo to godziny pracy dla kierowcy, który będzie jechać Polną lub inna drogą dodatkowe 2 minuty (bo będzie kilka przystanków) to jest dużo. Więc usprawnią ruch ale tylko dla autobusów. Wolałbym aby autobus miał pierwszeństwo przy wyjeździe z zatoczki, oczywiście wpierw musieli by nauczyć prawidłowej sygnalizacji zamiaru skrętu.
Przepisy, różnego rodzaju badania (o których można dyskutować w nieskończoność), to wszystko ważne. W ruchu drogowym w Polsce najważniejszy jest brak kultury. I nie ma tu grupy bez winy. Czy to jest w rowerzysta na ulicy, jadący po niej zamiast po biegnącej wzdłuż ulicy ścieżce rowerowej, czy to kierowca osobówki zajeżdżający drogę autobusowi, czy na odwrót - kierowca autobusu uważający się za pana sytuacji i wjeżdżający bezceremonialnie z zatoczki niezależnie od sytuacji. W Polsce panuje chamstwo i skrajny egoizm. Proponuję spróbować we własnym zakresie unieść się ponad to i jeździć kulturalnie. To naprawdę fajne.
Przepraszam, ale może mnie ktoś oświeci co to jest "Kulturalna jazda".
Bo to o czym piszecie to są podstawy Kodeksu Drogowego a nie kultury.
Zacytuję fragmencik z artykułu napisanego w związku z akcją na drogach
"Słyszałam o Patrolu Kulturalnej Jazdy, ale nie sądziłam, że spotkam go na swojej drodze - usłyszeliśmy od jednej z pań zatrzymanych do kontroli przez policjantów współpracujących z akcją społeczną "Kulturalna Jazda".
- Spotkała pani, gdyż zachowywała się na drodze bardzo kulturalnie - tłumaczył młodszy aspirant Robert Nowicki z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku. - Zgodnie z przepisami wyprzedziła pani lewym pasem, a następnie zjechała na prawą stronę drogi, umożliwiając ten manewr kolejnym autom. W nagrodę otrzymuje pani mandat kulturalnego patrolu.
Każdy kierowca, który od początku kwietnia na drogach trójmiasta, obwodnicy oraz na autostradzie A1 "wpadł w oko" policjantom z Patrolu Kulturalnej Jazdy i otrzymał mandat, mógł go wymienić na zaproszenie do teatru, opery lub filharmonii. Codziennie rozdawanych jest pięć takich zaproszeń."
Czyli jak zjechała na prawy pas po manewrze wyprzedzania to jest kulturalna a jakby nie zjechała to jest niekulturalna.
Przepraszam ale mandat to jest za
"Dwa punkty karne oraz mandat od 20 do 500 zł - to kara, grożąca za uporczywą jazdę lewym pasem. Zwłaszcza gdy kierowca jedzie znacznie poniżej dozwolonej prędkości i utrudnia manewr wyprzedzania innym autom. Jeżeli policjant uzna, że jest to utrudnianie ruchu na drodze, może wystawić mandat 200 zł."
A nie za brak kultury.
Bo to o czym piszecie to są podstawy Kodeksu Drogowego a nie kultury.
Zacytuję fragmencik z artykułu napisanego w związku z akcją na drogach
"Słyszałam o Patrolu Kulturalnej Jazdy, ale nie sądziłam, że spotkam go na swojej drodze - usłyszeliśmy od jednej z pań zatrzymanych do kontroli przez policjantów współpracujących z akcją społeczną "Kulturalna Jazda".
- Spotkała pani, gdyż zachowywała się na drodze bardzo kulturalnie - tłumaczył młodszy aspirant Robert Nowicki z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku. - Zgodnie z przepisami wyprzedziła pani lewym pasem, a następnie zjechała na prawą stronę drogi, umożliwiając ten manewr kolejnym autom. W nagrodę otrzymuje pani mandat kulturalnego patrolu.
Każdy kierowca, który od początku kwietnia na drogach trójmiasta, obwodnicy oraz na autostradzie A1 "wpadł w oko" policjantom z Patrolu Kulturalnej Jazdy i otrzymał mandat, mógł go wymienić na zaproszenie do teatru, opery lub filharmonii. Codziennie rozdawanych jest pięć takich zaproszeń."
Czyli jak zjechała na prawy pas po manewrze wyprzedzania to jest kulturalna a jakby nie zjechała to jest niekulturalna.
Przepraszam ale mandat to jest za
"Dwa punkty karne oraz mandat od 20 do 500 zł - to kara, grożąca za uporczywą jazdę lewym pasem. Zwłaszcza gdy kierowca jedzie znacznie poniżej dozwolonej prędkości i utrudnia manewr wyprzedzania innym autom. Jeżeli policjant uzna, że jest to utrudnianie ruchu na drodze, może wystawić mandat 200 zł."
A nie za brak kultury.
Z uwagi na panującą sytuację ciężko w tej chwili przemieszczać się i dostrzec co nowego powstaje w Redzie,
ale ostatnio zapewne wielu redzian zaiteresowało cóż za osiedle powstanie na skraju lasu ?
bo widać pierwsze wykopy i postawiono wysoki żuraw wieżowy.
Kilka miesięcy temu o inwestycji pod lasem firmy "Locuss" pisał Wicek, czyli osiedle "Kameralne Tarasy" które uzupełnią istniejące "Leśne Tarasy" ... czyżby to te osiedle ?
ale porównując obrazy wizualizacyjne i ułożenie bloków ... a faktyczne robione wykopy i ustawienie dźwigu, to według planów przestrzennych widać że są dwie odrębne (sąsiadujące) działki,
chyba że wizualizacja na stronie Locuss Group jest tylko poglądowa i nie pokazuje realistycznego położenia.
Ma ktoś jakieś informacje jakie to faktycznie osiedle buduje się pod lasem ?
ale ostatnio zapewne wielu redzian zaiteresowało cóż za osiedle powstanie na skraju lasu ?
bo widać pierwsze wykopy i postawiono wysoki żuraw wieżowy.
Kilka miesięcy temu o inwestycji pod lasem firmy "Locuss" pisał Wicek, czyli osiedle "Kameralne Tarasy" które uzupełnią istniejące "Leśne Tarasy" ... czyżby to te osiedle ?
ale porównując obrazy wizualizacyjne i ułożenie bloków ... a faktyczne robione wykopy i ustawienie dźwigu, to według planów przestrzennych widać że są dwie odrębne (sąsiadujące) działki,
chyba że wizualizacja na stronie Locuss Group jest tylko poglądowa i nie pokazuje realistycznego położenia.
Ma ktoś jakieś informacje jakie to faktycznie osiedle buduje się pod lasem ?
Udało się Redzie otrzymać kolejne dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych w wysokości 75 % na przebudowę drogi powiatowej czyli Obwodowej,
a dokładnie drugiego etapu od Łąkowej do ronda przy Młyńskiej
Do wczoraj uzupełniono kolejne inwestycji i ostatecznie zatwierdzono listę wniosków na której znalazł się 760 metrowy fragment ulicy Obwodowej.
Okres realizacji przewidziany jest do września 2020 r.
Koszt całej inwestycji to 3,6 mln zł, z czego 2,7 mln zł to dofinansowanie
... ja tylko mam nadzieję że Kierownictwo Inwestycji w UM patrzy sporo w przyszłość i uwzględnia wszystkie nowe inwestycje budowlane które powstaną na pewno kiedyś przy ulicy Obwodowej i nanoszą na plan nowe lub do modernizacji przyłącza wodne-kanalizacyjne,
tak by w przyszłości gdy będą budować jakieś bloki nie trzeba było znowu rozkopywać ulicy.
a dokładnie drugiego etapu od Łąkowej do ronda przy Młyńskiej
Do wczoraj uzupełniono kolejne inwestycji i ostatecznie zatwierdzono listę wniosków na której znalazł się 760 metrowy fragment ulicy Obwodowej.
Okres realizacji przewidziany jest do września 2020 r.
Koszt całej inwestycji to 3,6 mln zł, z czego 2,7 mln zł to dofinansowanie
... ja tylko mam nadzieję że Kierownictwo Inwestycji w UM patrzy sporo w przyszłość i uwzględnia wszystkie nowe inwestycje budowlane które powstaną na pewno kiedyś przy ulicy Obwodowej i nanoszą na plan nowe lub do modernizacji przyłącza wodne-kanalizacyjne,
tak by w przyszłości gdy będą budować jakieś bloki nie trzeba było znowu rozkopywać ulicy.
to super wiadomość
nie wiecie przypadkiem, czy można w sieci znaleźć gdzieś plan jakby miała wyglądać przebudowana droga?
ciekawe czy zrobią zatoczki autobusowe i co z nieoficjalną piaskową zatoczką dla TIRów przed Ogródkami Działkowymi
nie wiecie przypadkiem, czy można w sieci znaleźć gdzieś plan jakby miała wyglądać przebudowana droga?
ciekawe czy zrobią zatoczki autobusowe i co z nieoficjalną piaskową zatoczką dla TIRów przed Ogródkami Działkowymi
Wracając do ulicy Polnej - przejechałem się rowerem nowym odcinkiem w weekend. Nie wiem dlaczego Polna ze ścieżką w Pieleszewie zamienia się w drogę z kostki bez ścieżki, by dołączyć z powrotem do 12 Marca ze ścieżką ......
Moje przerażenie wzbudziła jednak jakość nawierzchni z kostki na ul. Karłowicza. Roboty kończą, pewnie będą chcieli odbierać. To co się tam dzieje to jest dramat. Kto to odbierze? Kto nadzorował i odbierał etapy? Przecież tam już są dziury! Na asfaltowej ścieżce nie chciało się położyć prostej dechy i wyciągnąć zasuw do wody, wobec czego asfalt jest zagłębiony w miejscach zasuw.....
Moje przerażenie wzbudziła jednak jakość nawierzchni z kostki na ul. Karłowicza. Roboty kończą, pewnie będą chcieli odbierać. To co się tam dzieje to jest dramat. Kto to odbierze? Kto nadzorował i odbierał etapy? Przecież tam już są dziury! Na asfaltowej ścieżce nie chciało się położyć prostej dechy i wyciągnąć zasuw do wody, wobec czego asfalt jest zagłębiony w miejscach zasuw.....
https://telewizjattm.pl/dzien/2020-05-2 ... ml?play=on
Dla mnie to jest NEWS że gmina dokończy ul.Polną, cieszę się niezmiernie gdyż w ubiegłym roku nie było perspektyw na dokończenie tej inwestycji( byłem w U.M. i dowiadywałem się osobiście).
Dla mnie to jest NEWS że gmina dokończy ul.Polną, cieszę się niezmiernie gdyż w ubiegłym roku nie było perspektyw na dokończenie tej inwestycji( byłem w U.M. i dowiadywałem się osobiście).
dario1
Czyli cięcie inwestycji, ale za wszelką cenę rozbudowa szkoły w Rekowie ? To miejsce chyba najbardziej dopieszczane inwestycyjnie i jednocześnie najsłabsze pod względem wpływów podatkowych .... Ponieważ nie ma takiej informacji publicznej jest to jedynie domniemanie (brak tam firm, jedynie same domki)
Jeśli czyta to forum jakiś radny (szczególnie z rejonu 12 Marca), może udzieli informacji co miasto ma zamiar zrobić ws. jakości nawierzchni z kostki na ul. Karłowicza .....
Jeśli czyta to forum jakiś radny (szczególnie z rejonu 12 Marca), może udzieli informacji co miasto ma zamiar zrobić ws. jakości nawierzchni z kostki na ul. Karłowicza .....
Kilka dni minęło, ulica zamieciona czeka na odbiór, lub nawet odbiór już przeszła. Radny żaden nie raczył zareagować, odezwać się, poinformować o jakichkolwiek ruchach. Ruch ze strony radnych na tym forum zacznie się zapewne przed kolejnymi wyborami. Wówczas zapału i obietnic sprawnej komunikacji z mieszkańcami z pewnością nie zabraknie.
https://www.otodom.pl/oferta/osiedle-po ... 465Mq.html
Orlex już ma ofertę na sprzedaż mieszkań na ul.Polnej.
Orlex już ma ofertę na sprzedaż mieszkań na ul.Polnej.
dario1
Ale się chłopie tego Rekowa uczepiłeś. Idąc tym tropem, ulice Polna, Karłowicza, 12 marca i każda inna w tym rejonie nie powinny być dofinansowywane, ponieważ w rejonie Betlejem też są same domki i nie ma tam żadnych firm. Natomiast cała zabudowa domków w tamtej okolicy też nie jest jakoś specjalnie "stara" - nie licząc zabudowań w okolicy Kwiatowe i szafranowe + garść domów na końcu Polnej.