redziaczki pisze:Żeby fotoradar mógł wg prawa zrobić tobie zdjęcie musi być pomalowany na żółto bądź żółto-czarno oraz przed radarem musi stać znak informujący, że na danym odcinku jest wykonywany pomiar
Tak stanowią przepisy prawa, jednak w rzeczywistości jest zupełnie inaczej i można w tej chwili spotkać na polskich ulicach fotoradary które nie są pomalowane na żółto, a wciąż robią zdjęcia. Oczywiście jest to niezgodne z prawem, lecz ilu kierowców będzie się odwoływało, do gmin które znajdują się kilkaset kilometrów od miejsca zamieszkania, często trzeba się tam osobiście stawić. Większość zapłaci i zasili budżet gmin które stosują takie praktyki.
Przykładem jest fotoradar który znajduje się przy drodze nr 91, starej jedynce na odcinku między zjazdem z autostrady w Nowych Marzach, a Świeciem znajduje się szary fotoradar który jest dość często załadowany, ostatnio w poniedziałek przejeżdżać tą drogą fotka była nabita.
Maddox pisze:Kilka faktów od doświadczonego kierowcy.
- Fotoradar robi zdjęcia z tyłu
- Łapie już od 61km/h
- Jadąc w drugą stronę (Gdyni) nie ma fotoradaru, za to jest kamera łapiąca przejeżdżających na żółtym świetle (i później )
Co zrobili z tą Rumią...
Piszesz o fotoradarze z Rumi, którego już nie ma? Prędkość od której fotoradary robią zdjęcia w terenie zabudowanym jest przeważnie ustawiona od 70 km/h. Prawo o ruchu drogowym stanowi już kierowca jest karany za przekroczenie prędkości powyżej 10 km/h, a w nocy prędkość w terenie zabudowanym jest zwiększona do maksymalnie dozwolonego 60 km/h.
Sąd Najwyższy wydając wyrok w sprawie kierowcy z Szczecina, ogłosił że Straż Miejsca może karać kierowców zdjęciami z fotoradarów, tzn. trójnogów. Więc trzeba się mieć na baczności ponieważ Straż Miejska w Rumi z pewnością niedługo zacznie używać swojej ulubionej zabawki.
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/7 ... darow.html
Inna spraw związana z żółtymi fotoradarami to że nie wszystkie należą do Inspekcji Transportu Drogowego (ITD.). Najłatwiej to rozpoznać po antenkach które są na nich montowane. Te należące to ITD je mają, natomiast radary bez antenek należą do gmin w których się znajdują. Przykładem jest fotoradar na krajowej szóstce w miejscowości Darżyno.