Re: Dworzec w Redzie
: |23 Lis 2020|, o 20:37
a żeby odświeżyć trochę wątek to napiszę plotki, plany, warianty zwał jak zwał
jedna plotka jest taka, że
w ramach modernizacji linii kolejowej Gdynia Chylonia - Słupsk, PKP przy współpracy z miastem zbudują drugie wejście na peron 2 w Redzie. Drugi tunel będzie na wysokości wjazdu na parking. i jak dla mnie to jest super informacja.
druga sprawa jest taka, że
jednym z wariantów kolei na północ Gdyni (Obłuże, Kosakowo, Oksywie) niespodziewanie stał się wariant zakładający, że pociągi z Redy pojadą do Rumi tam odbiją w lewo na nowy przystanek Rumia Zachód (okolice Hutniczej) dalej pojadą na Pogórze Dolne, Obłuże i z Obłuża pojadą na Grabówek, a z Grabówka już normalnie do Gdyni (czyli zamiast przez Janowo, Cisową i Chylonię, pociągi pojechałyby przez Rumię Zachód, Pogórze i Obłuże)...
Wariant wydaje się bardzo mało prawdopodobny i nie wszystkie pociągi jechałyby od nas przez Obłuże. Wariant zakłada, że będą dwie nitki SKM - jedna przez Obłuże (to chyba PKM), druga przez Chylonię (tradycyjne SKM) - dołączyłem mapkę z gazety wyborczej i fragment artykułu.
jedna plotka jest taka, że
w ramach modernizacji linii kolejowej Gdynia Chylonia - Słupsk, PKP przy współpracy z miastem zbudują drugie wejście na peron 2 w Redzie. Drugi tunel będzie na wysokości wjazdu na parking. i jak dla mnie to jest super informacja.
druga sprawa jest taka, że
jednym z wariantów kolei na północ Gdyni (Obłuże, Kosakowo, Oksywie) niespodziewanie stał się wariant zakładający, że pociągi z Redy pojadą do Rumi tam odbiją w lewo na nowy przystanek Rumia Zachód (okolice Hutniczej) dalej pojadą na Pogórze Dolne, Obłuże i z Obłuża pojadą na Grabówek, a z Grabówka już normalnie do Gdyni (czyli zamiast przez Janowo, Cisową i Chylonię, pociągi pojechałyby przez Rumię Zachód, Pogórze i Obłuże)...
Wariant wydaje się bardzo mało prawdopodobny i nie wszystkie pociągi jechałyby od nas przez Obłuże. Wariant zakłada, że będą dwie nitki SKM - jedna przez Obłuże (to chyba PKM), druga przez Chylonię (tradycyjne SKM) - dołączyłem mapkę z gazety wyborczej i fragment artykułu.
więcej https://trojmiasto.wyborcza.pl/trojmias ... gdyni.html...Wariant W4, tak jak wariant W3, zakłada, że pociągi do północnych dzielnic Gdyni jechałyby zarówno z linii PKM, jak i SKM. Wpięcie nastąpiłoby jednak w innym miejscu. Wariant W4 jest już zupełnie nowym pomysłem na włączenie północnej części Gdyni do systemu kolei aglomeracyjnej. Jako jedyny nie zakłada ślepo kończącej się odnogi, lecz rozdzielenie ruchu SKM na głównym ciągu w kierunku Wejherowa na dwie nitki. Pierwszą byłaby istniejąca linia SKM przez Chylonię, a drugą – nowa, dwutorowa linia, która zaczynałaby się na wysokości przystanku Gdynia Grabówek, gdzie powstałby nowy peron. Tutaj też pociągi jadące w kierunku Karwin wjeżdżałyby na tory dalekobieżne. Dzięki temu nie trzeba byłoby budować wielopoziomowego węzła Wzgórze św. Maksymiliana. Następnie linia prowadziłaby wzdłuż estakady, aż do Obłuża, gdzie powstałby przystanek Gdynia Terminal Promowy. Następnie w wariancie W4A włączałby się w linię 228, gdzie znalazłby się przystanek Gdynia Pogórze.
W tym wariancie linia dalej zostałaby poprowadzona do Rumi, gdzie ponownie połączyłaby się z linią SKM. W Rumi powstałby też nowy przystanek w okolicach wiaduktu kolejowego nad ul. Hutniczą...